2024.02.29. 12:46
On Route 66
Több körben volt már szó a goai infrastruktúra egyes elemeiről. Itt van például a víz, a lift, a posta vagy éppen a fospumpa. Ezt a vonalat követve, most a helyi utakról szeretnék mesélni.
A cím nem hatásvadászat, tényleg ez, NH 66 (NH=National Highway) a hivatalos elnevezése az új, szűkebb pátriánkat is átszelő országútnak. Ha egyszer elkészül az egész, le lehet majd döngetni rajta Bombaytől egészen India csücskéig, az valami 1600 km. Ez váltja majd ki a régi NH 17-est, ami keskeny, meg átmegy minden falun.
Igazságtalan lenne azt állítani, hogy egyáltalán nem halad a projekt, de hát pont nálunk eddig egy 10 kilométeres darab sikeredett, ezt 2019-ben adták át. Azóta sem csatlakozik semmi hozzá egyik végén sem, úgyhogy lényegében sehonnan nem vezet sehová, de tény, hogy el lehet rajta kerülni a helyi tanyaközpontot, Chaudit.
Így néz ki a levegőből.
Elég jó a kilátás róla, de azért rendesen legyakták vele a mangrovét meg mindent, ami a part közelében volt.
Azt persze nem mondanám, hogy az osztottpályás infrastruktúrát kizárólag gépjárművek veszik igénybe
vagy hogy ha mégis, akkor feltétlenül az eredeti elképzelések mentén.
Ez ugyebár, baloldali közlekedés lévén, szembe jön, de legalább a saját nézőpontjából a bal savban. Az enyémből mondjuk ez a belső sáv, de hát istenem, meg kell érteni, erre rövidebb neki.
Szerencsére azonban egészen kiváló oktatóanyagok növelik a közlekedők biztonságát, amelyek bemutatják, hogy ha autóval nekimegyünk egy tehénnek, akkor akár ez is történhet
vagy ez
horribile dictu akár ez is!
A tanulság az, hogy a szent jószág mindenhogyan kinyiffan, mi azonban nem feltétlenül. Bizony.
Nem kellett persze sok az új útburkolatnak, mindössze két monszun, hogy megadja magát, úgyhogy neki is álltak a szokásos toldozás-foldozásnak. Az errefelé úgy néz ki, hogy jön az aszfaltozógép és legott ráhúz a régi felületre egy újat, semmi kecmec.Nyilván nem is kapcsolódnak így a rétegek, esélyük sincs, úgyhogy ezt rendszeresen meg kell ismételni. A következmény az, hogy idővel az útpálya fél méterrel magasodik az azt környező dzsuva fölé.
A módszernek ugyanakkor van egy igen kellemes mellékhatása, mégpedig az, hogy a mérhetetlenül idegesítő speed breaker-ek idővel eltűnnek és csupán egy kresztábla őrzi dicstelen emléküket az örökkévalóságig vagy legalábbis a tábla szétrohadásáig.
Ez a felépítmény ugyan nem segíti a zökkenőmentes (haha) fel- és lehajtást, de a tökéletesen megtervezett és kivitelezett csomópontok annál inkább! Ez itt például tetszés szerint le- vagy felhajtó, bár utóbbi esetben 160 fokos kanyarra van szükség, ami autóval azt is jelenti egyben, hogy mindkét sávot igénybe kell venni a művelethez..
Ez pedig itt már egészen szofisztikált, nem csak elegáns derékszögben csatlakozik be a gyorsforgalmi útba, nem csak szilárd burkolatú de még gyönyörűen kimunkált körforgalom is van hozzá.
Épült az új út alá egy szép aluljáró, itt is van körforgalom. Az alábbi képeken ennek evolúciója követhető nyomon és egyben az is, hogy mennyire ment át, hogy egyáltalán mire (lenne) való.
És hát itt vannak kedvenceim, a táblák és az azokon olvasható feliratok. Ezek - ha már a fekvőrendőrök nem tudják többé - mindig feldobják az utazást.
Ez még nem goai, de annyira szép, hogy nem tudom nem megmutatni.
A többi innen, a környékről.
Ez egy valóban bölcs mondás, csak az a kár, hogy az átlag helyi poluláció csupán a mondat első felét volt képes értelmezni és elsajátítani, az viszont készségszinten
Ovetake. Majdnem összejött a címfestő kisiparosnak.
De mivel így van kint vagy három éve, nyilván az illetékesek is ismerik a kulcsmondatot, amellyel bármilyen munkafolyamat, bármely stádiumban, végleg lezárható, miszerint "jóvan az úgy bazmeg".
Nahát ez egyenesen imádom. Felteszem, a szokásos "don't drink and drive" túl unalmas volt a mesternek, ezért helyette ezt alkotta.
Ez ugyebár, ebben a formában, azt jelenti, hogy ne keverjél alkoholt vezetés közben. Ahányszor elmegyek mellette, annyiszor tűnik fel lelki szemeim előtt egy kormánykerék mögött shaker-t rázó, csokornyakkendős manusz.
Azért ez kedves, hogy nemzeti kincsnek tekintenek.
Ez a másik nemzeti kincs viszont a helyi tévében ordítozott, keverék nyelven, arról, hogy hát ez a tábla rossz. Nagyon rossz! Balra mutat a nyíl, de Chaudi meg jobbra van! Ezek hülyék!
Tulajdonképpen igaza is van, csak azt nem sikerült neki teljes egészében feldolgoznia, hogy osztottpályás út esetében csak a menetirány szerinti oldalon lehet lemenni és aztán innen 100 méterre van a már bemutatott, körforgalmas aluljáró, ami még halványan látszik is a pillanatképen, no az meg ott átmegy JOBBRA az út alatt és irányban vagyunk. Tekinthetjük ezt azonban a bázisdemokrácia diadalának, mert a csatorna két és fél percben adott teret annak, hogy ez a nagyon okos kifejtse jobbító gondolatait. Szomorú lehet szegény, mert azóta sem történt az ügyben semmi.
Köszönöm a figyelmet és természetesen ....
Szólj hozzá!
Címkék: dizájn utazás India Goa
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.