Fájóan hosszú szünet után végre visszatértünk természetes közegünkbe. A többesszám helyes ugyan, csak most mást jelent. Papucsállat Jr. ugyanis sajnálatos módon felnőtt, és tanulmányai jelenleg Európához kötik. Hát igen, eljön az idő, amikor kirepülnek a szülők, ugye.
Ez persze - azon túl, hogy lelkivilágunkat felkavarta - kihatással van életünk merőben praktikus oldalára is, amennyiben például kisebb lakásba költöztünk, hiszen nem kell annyi szoba. Ehhez meg szerződés kell, ahhoz meg ügyvéd. A téma tehát adott.

Előző életem okán, amikor - egyes beszámolók szerint - állat ugyan már voltam, de talán papucs még nem, szóval reinkarnációmat megelőző szakmai pályafutásomra tekintettel az indiai jogi szolgáltatás működését kiemelt érdeklődéssel figyelem. És hát olyasmiket láttam, amit szerintem érdemes elmesélni.

Nem a mostani volt az egyetlen ilyen jellegű tapasztalatunk Indiában. Rögtön első megérkezésünk után, Mumbaiban felkerestük egy kedves volt kuncsaftom családi jogászát. Volt egy rakás kérdésünk, cégalapítás, ingatlanvásárlás, ilyenek, ezt előre el is küldtem neki. Rettentő kedves fogadtatás után ezek egyikére sem kaptunk akár csak megközelítőleg érdemi választ, csupán a jellegzetes indiai oldalirányú fejmozgatást, aminek pontos jelentése yes-no-maybe-posssible. Viszont legalább a végén egy "you are my professional brother" felkiáltás mellett a kolléga visszautasította a pénzügyi ellentételezést, jól ráérezve a portéka valós értékére.

Naszóval, a mondott időpontban megindultunk a lójerhez. Fel is vettem legott az ügyvédhezmenős szettemet.

img_20220131_123447.jpg 

Ami nem sokban különbözik a bárhovamenős szettemtől. Mondjuk azt rögzíteném, hogy ez esetben azért volt rajtam alsógatya, ami egyébként, maradjunk ebben, kétesélyes. A respect, ugye, a respect!

A tájékozódást jelentősen megkönnyíti, hogy a kamara helyi tagsága az igényes irodaépületekre kihelyezett még igényesebb cégtáblákkal hívja fel magára a figyelmet.


img_20220131_124525.jpg

img_20220131_124709.jpg

img_20220131_125547.jpg

Ez meg itt már szinte egy ügyvéd utca.

 img_20220131_124213.jpg

Ez volt a konkrét iroda

 7480_1030829953650037_2308228966915097118_n.jpg

A nyitott ablak előtti gang az ún. ügyfélváró, ha pedig várakozás közben megszomjazna a kuncsaft, a földszinten várja a hívogató Harmatcseppek és Étterem.

img_20220401_181619.jpg

Amint sorra kerül az ember, a beltér is feltárul szemei előtt, amelyet legjobban a rend és átláthatóság szavakkal lehet jellemezni. (Szerintem itt nem volt illendő dolog fényképezni, de megálni nem tudtam, gyenge vagyok, szóval csak úgy csináltam, mintha a szelfikamera segítségével igazgatnám a sminkemet.)


img_20211228_105737.jpg

img_20211228_105712.jpg

A titkárság

 img_20211228_105720.jpg

És az ügyvéd úr outfitje,

 img_20211228_111041.jpg

hogy ne érezzem magam zavarban az enyém miatt.

Az is előfordult, hogy közjegyzőre volt szükség. Az viszont itt azonos az ügyvéddel többnyire, "Advocate & Notary". Csakúgy, mint a magyar közjegyző, a Notary is leginkább iratokat meg azokról készült másolatokat hitelesít. Nekem is ez kellett, mert ügyesen kiokoskodtam, hogy ha az általam mindközönségesen hamisított dokumentumról sikeresen előállíttatok egy közjegyzőileg hitelesített példányt, akkor az automatikusan és megkérdőjelezhetetlenül valódivá válik. Ezt a folyamatot elősegíti, hogy nem létezik olyan ügyvédi-közjegyzői iroda, amiben lenne fénymásoló berendezés. Nem szatócsbolt az ugye, profiltisztaság! Tehát a másolatot magam kell hozzam, de ha ez már megvan, akkor az eredetire a továbbiakban senki nem kíváncsi, megy rá simán a stempli meg a sok okmánybélyeg oszt annyi. Így is lett. Ez így 50 rúpiába, olyan 200 Ft-ba került (plusz 1 rúpia fénymásolás!). A dokumentum későbbi, sikeres felhasználására is figyelemmel ezt nem éreztem túlzásnak.

Különben fénymásolás (itt: xerox, ejtsd dzsirox) tekintetében a helyi bankok ugyanígy járnak el, úgyhogy egy hozott útlevélmásolat birtokában tulajdonképpen bárki nevére nyitható számla, ha a bőrszín és a nem nagyjából stimmel. Nem mindenki ad azonban ennyire a profiltisztaságra, illetékbélyeges papírt (stamp paper), amit szintén az ügyfél visz többnyire, pl. a szabóságban lehet beszerezni.

screenshot_from_2022-04-19_15-16-32.png

a környék legjobb pénzváltóhelye pedig a patika. 

2019-04-15.jpg

 

2020-01-04.jpg

A végeredmény aláíró oldala pedig ez (egy régebbi, de tök mindegy).

screenshot_from_2022-04-19_15-17-18.png

Szerintem ez önmagában mindent megér.

A bejegyzés trackback címe:

https://papucsallat.blog.hu/api/trackback/id/tr2716586308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jonathan Zoltán Kneip 2022.04.22. 17:00:36

Noh, reg röhögtem vegig egy teljes blog- posztot - ami önmagában mindent megért!!!

Monyók Gabi 2022.12.27. 10:01:40

Ha jót akarok röhögni Téged kell csak olvasnom puszi Nektek

Monyók Gabi 2024.02.29. 19:56:18

Istenem, de jó olvasni írásaid! Nagyon imádom a stílusod! Krisztinát is üdvözlöm. ????
süti beállítások módosítása